Forum

Anananas?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. august 2013 kl. 20.11

Jeg fik held med en anananastop, der voksede til en stor (og ret stikkende) plante. Desværre kom jeg til at sætte den ud i den regnfulde sommer, og det kunne den ikke lide.

For to år siden fik den en "sidste chance" ompotning- hvor den lavede to aflæggere- og siden selv gik ud.
Jeg har nu to småplanter, der ikke ligner ophavet, og som bør deles. Jeg går ud fra de ikke bliver til ananasplanter, men jeg har ikke læst om at anananas top, kan lave nye planter, de er trods alt ikke helt nemme at dyrke.

Men, så deler jeg dem bare? Og hvad kommer der ud af det?

Udover forvoksede potteplanter! :-D

Mvh
Tine

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 6. august 2013 kl. 21.30

Tror du får forklaingen på, hvorfor "børnene" ikke ligner "moderen" her: www.haveabc.dk/A/Ananas%20–%20Ananas%20comosus%20-%20pasning?dbid=807c441b-58a9-4b80-a993-4d5b936ec120&type=26

Her kan du se, hvordan frugterne sidder på planten. Og det er jo frugtens top, du er startet med, ikke? Nederst i artiklen står og vises, hvordan den deles.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 7. august 2013 kl. 12.39

Mange tak for linket! :-)

Jeg kan se, jeg åbenbart gør det helt forkert, også da jeg fik min anananastop til at slå rod.... ;-)

Mvh
Tine

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 7. august 2013 kl. 19.23

De ser sådan her ud, dog mere mørkegrønne, da mit kamera vil blitze i modlys:

Nyt svar til emnet »Anananas?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Anananas?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider