Forum

Ny Hawaiiblomst

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne N., 7. august 2013 kl. 19.07

Hej.

Jeg købte i går en ny Hawaiiblomst. Jeg satte den i vindueskarmen i et syd vendt vindue. Men så i morges havde bladene lukket sig sammen, er det normalt for sådan en blomst?!

Jeg kunne også godt tænke mig om hvor tit og hvor meget sådanne en blomst skal vandes? Og hvilket flydende gødning skal den have, og hvor meget?

Er ny på blomsterområdet, så er lidt spørgende :)

Mvh S.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jenserik Laugesen, 9. august 2013 kl. 22.22

Hej Susanne.....så har blomsten været ca 2-3dage gammel for så er den færdig kan se andre er på vej gød den en gang om ugen og den må ik tørre ud om sommeren men gerne lidt til den tørre side om vinteren og en kold overvintrings ca 15 grader..

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne N., 10. august 2013 kl. 17.12

Tak for rådet!! Jeg har prøvet at give den lidt flydende gødning, og har sat den i et syd vendt vindue. Så må vi se hvad den siger til det :)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 14. oktober 2013 kl. 16.26

Det har været blomster som har været et par dage gamle, sæt den lyst, jeg gøder aldrig fra oktober til marts, og jeg har flotte Hibiscus, blot skal de stå på samme plads, ellers falder knopperne af

Nyt svar til emnet »Ny Hawaiiblomst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Ny Hawaiiblomst

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider