Forum

Orkider

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anette Tygesen, 11. august 2013 kl. 13.50

Når vi rejser fra hus og have i en uge sørger jeg altid for at sætte en god stor klump Oasis under mine potteplanter som er fyldt godt op med vand således at de selv kan drikke det som de nu har lyst til. Er der nogen som kan anbefale hvad jeg skal gøre med mine orkideer hvis man nu er væk i 14 dage . De plejer at få vand ovenfra og stå og trække et øjeblik.Jeg tænker at hvis de også står på Oasis får de så noget at drikke?
Det er jo en anderledes blomst med luftrødder. Måske er det en god ide at stille potterne på den bare jord i skyggen og derved vil de måske så få lidt fugt om natten fra duggen så de kan overleve.
Hvad gør I andre?
Med venlig hilsen Anette

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 11. august 2013 kl. 17.59

Orkideer kræver jo ikke meget vand, så jeg tror fint, de overlever en tur i skyggen i 14 dage. Det tyder jo også på, at det bliver mere overskyet.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 14. oktober 2013 kl. 16.22

Orkideer kan sagtens stå 14 dage uden vand, det er Phalanopsis, jeg taler om, det har jeg selv gjort tit.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Tygesen, 17. oktober 2013 kl. 17.44

Vil bare fortælle at nu da min ferie på 14 dage er overstået så har mine orkideer fint overlevet. Jeg satte dem i et køligt værelse på Oasis i urtepotten, fyldt op med vand, så det kan anbefales. Jeg havde tænkt på at sætte dem udenfor men kunne ikke nænne det da det jo er ved at være lidt koldt.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. oktober 2013 kl. 21.03

Hej
Jeg synes at der er så mange forskellige vandingsråd til orkideer. Mine trives fint med en lille sjat regnvand (1 dl) ca. hver 3. uge. I hvileperioden vander jeg højst en gang hver 4. uge. Iøvrigt vander jeg med vand fra Tørretumbleren (kondensvand) eller endnu bedre: med regnvand.
I øjeblikket har jeg nogle flotte orkideer, som blomstrer med 2 grene på 3. måned!!!. Jeg synes at orkideer er meget robuste - og jeg har flere arter. Iøvrigt har jeg plantet i glasvaser og i orkidejord, som er noget barkagtigt materiale.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Orkider«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Orkider

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider