Forum

Mine småplanter er visne i bladene…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 5. april 2014 kl. 11.14

mine vinter hvidkål og mine blomkål planter er visnet fordi jeg efterlod dem udenfor i en drivbænk fra kl. 15 til 23 i går..

www.havebazoom.dk/album/storbilledevisning/1410-smaaplanter_doede

men de havde nogle stearinlys til at holde varmen, og temperaturen var på ca. 10 grader da jeg tog dem indenfor kl. 23

kan det være fordi jeg ikke har afhærdet dem ordenligt, eller er de bare alt for sensitive for kolde temperaturer?

overlever planterne tror i? og er de noget værd? skal jeg lave nye?

alle mine andre planter var også ude i drivbænken indtil kl. 23:
www.havebazoom.dk/album/storbilledevisning/1391-smaaplanter

men jeg kan ikke se at nogle af dem har taget skade, udover de to jeg nævnte.. tror i jeg får det at se senere ved nogle af de andre også, eller er der risiko for at de måske går i frø senere på sæsonnen?

håber nogen kan hjælpe mig

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 5. april 2014 kl. 11.18

Ærlig talt, så tror jeg ikke, at du får noget ud af de mest visne planter. Du er nok bedre stillet ved at så nogle nye. Det var faktisk temmelig koldt i går, så måske var det en for brat overgang og måske var det en lidt for lang tid de var ude.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 5. april 2014 kl. 11.25

faktisk er det min kæreste som passer planterne.. jeg er selv i norge i praktik.. grunden til at jeg har bedt hende om at stille dem i drivbænk fra kl. 15 til 23 er fordi hun tager på arbejde der og kommer først hjem kl 23 igen..

og hvis hun stiller dem indenfor allerede kl 15 får de ikke nok sollys fordi vi kun har vinduer som er østvendte (og det er kældervinduer)..
de er allerede ret aflange fordi vi glemte at stille dem udenfor om dagen i drivhuset den første 1½ uge efter såning

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 5. april 2014 kl. 16.07

Måske skulle du investere i tilskudslys. Det behøver ikke at koste en formue. Der er flere tråde om emnet herinde på forummet. Det er så ærgerligt at se de små spirer visne og at skulle starte forfra.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 5. april 2014 kl. 16.29

jeg har kigget på det, men jeg forstår ikke helt forskellen på de mange forskellige pærer man kan købe..

Nyt svar til emnet »Mine småplanter er visne i bladene…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Mine småplanter er visne i bladene…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider