Forum

Hvad kan komme ud hvornår?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 16. april 2014 kl. 12.02

Jeg har (igen) fået sået for mange ting til det er muligt at have det indenfor mere... Derfor vil jeg gerne have et par ting udenfor hvis muligt. Det handler om kornblomst, blomsterkarse og ærteblomst jeg har vedhæftet et billede af dem så i kan se hvad stadie de er i.
Det er meningen at de skal stå i Potter på min altan da jeg er flyttet i noget mindre i en 1 sals lejlighed :-(
Det er en sydvendt altan med sol fra den står op til den går ned
Dog kan der blæse lidt i disse tider.
Med venlig hilsen jens

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 16. april 2014 kl. 12.03

Øh jeg aner ikke hvorfor billedet er vendt på hovedet... Det er det ikke originalt. ...

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 16. april 2014 kl. 12.05

Prøver at uploade det på hovedet og ser om det går...

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 16. april 2014 kl. 12.05

Prøver en sidste gang.
Undskyld for spam.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. april 2014 kl. 18.53

Man kan så ærter nu, og jeg har også udplantet nogle forspirede. Det er gået fint.
Ærteblomst, er det lathyrus? Jeg har ikke plantet mine ud endnu, men forventer snart at gøre det, da jeg tror, de er hårdføre som ærter.
Tror heller ikke tallerkensmækker er så følsom, men du kan jo overdække dem med fiberdug?

Mon ikke kornblomst også er klar - den ville sikkert spire nu, hvis den var i naturen.
Se om de kan stå køligt et sted, inden du planter dem ud.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 16. april 2014 kl. 19.39

Lathyrus=Ærteblomst tåler lidt frost, de står fint ude i potten nu. Tallerkensmækkerne tåler absolut ikke frost, den bliver som kogt spinat af det. Kornblomsters ved jeg ikke. Men de kan jo alle komme i Potter ud på dit altan I dagtimerne i hvert fald de bedste dage, og komme ind til natten, det vil måske hjælpe på pladssituationen?

Nyt svar til emnet »Hvad kan komme ud hvornår?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvad kan komme ud hvornår?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider