Forum

Citrontræ, hvor opbevares det bedst?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: James F., 3. februar 2015 kl. 18.48

Jeg er blevet en glad og håbefuld ejer af et citrontræ. Jeg har læst en del omk. pasning og opbevaring, - men er stadig lidt i tvivl, - Fordi, forholdet imellem temperatur og lysmængde nok ikke er optimalt hos mig...
Mine muligheder er:
I soveværelset er det et vindue mod syd, temp. ca. 18g.
I forgangen vindue mod øst, temp. ca. 16g.
I værkstedet i vinduet mod vest er der ca. 12-14g.

Det ideelle med 5-10 grader og en masse lys kan ikke fås...
- men hvor der størst mulighed for succes i mit hjem ?

På forhånd TAk for venligt input

Mvh. JR.F.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. februar 2015 kl. 20.28

Jeg ville snuppe værkstedet med den laveste temperatur :)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. februar 2015 kl. 16.12

Jeg vil også anbefale værkstedet. Ofte taber citrusplanterne bladene om vinteren her i DK. men kan overleve alligevel. Kommer planterne ind i en tør og varm stue om vinteren, får de meget tit uldlus og spindemider.
Mine citrus står nu i et skur uden varme og med klare trapez plader i loftet. De har stadig grønne blade og store frugter.
På Mallorca hvor der er store citrus plantager, kan træerne godt tåle nogle dage med frost og sne.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 4. februar 2015 kl. 16.52

Mange Tak for kvikke svar. :o)
Nu har jeg/vinteren sænket temperaturen til 9-10 grader i værkstedet ;o) - så er jeg vist tæt på det ideelle mht. temperaturen.
Min største bekymring var nu også, om træet ville få NOK lys i et vestvendt vindue, - med store træer 4-5 m. fra vinduet...
Jeg har tænkt på, at stille et spejl op bag citrontræet, - det må da hjælpe lidt på lysmængden...?

Det er SÅ spændende :)

mvh JR.F.

Nyt svar til emnet »Citrontræ, hvor opbevares det bedst?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Citrontræ, hvor opbevares det bedst?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider