Forum

Aloe Vera

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria K. Lemming, 3. januar 2016 kl. 15.22

Jeg har købt en Aloe Vera plante på en tur på Gran Canaria. Det skulle være en såkaldt 'ægte'. Kvinden,der viste og solgte produkter og planter, sagde, at man skulle vente i 4 år, før man begyndte at bruge af planten. Kan det passe, tror I? Og hvis ja, hvorfor mon så - er de virksomme stoffer ikke færdigudviklet før da?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 3. januar 2016 kl. 20.06

Aloe Vera bladet består af den grønne ydre hud, derunder er et lag med gult gel, og inderst en klar gel. Det er den klare gel som er virksom mod mange ting, og den er oftest først tilstede når planten er 3-4 år gammel. Den gule gel er lettere giftig.
Aloe Vera planterne gror vildt i bjergene på Grand Canaria, hvor jeg har hentet flere fra.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 3. januar 2016 kl. 22.57

Det var jo ikke lige et svar på spørgsmålet :)

Jeg bruger dem, allerede når de er ret små, og de virker helt , som de skal.

Er det en af dem med store pigge på bladene, du har fået?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 4. januar 2016 kl. 6.38

det kan jo være at den skal have lov at vokse til, inden du begynder at bruge af den, nu ved vi jo ikke hvor stor din plante er.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. januar 2016 kl. 9.24

godmorgen Anja.
Der bliver spurgt om de virksomme stoffer ikke er færdigudviklet før efter 4 år.
Mit svar er, at de oftest først er tilstede når planten er 3-4 år gammel.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. januar 2016 kl. 18.20

det ved mine planter så ikke - jeg har en hel masse små planter, der er et år gamle, og dem bruger jeg af, når jeg har behov :)

Og hvis du læser mit svar, så er det også det, som jeg svarer på!

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. januar 2016 kl. 21.47

Det er stoffet aloin i aloe vera planters bladoverhud, som har en kraftig afførende effekt. Det beskytter planterne mod sultne dyr.

Nyt svar til emnet »Aloe Vera«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Aloe Vera

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider