Forum

Havestuen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Vadsager, 16. februar 2016 kl. 16.47

Kære eksperter!
Jeg har en dejlig stor havestue, men mangler grønne planer. Jeg har uden held forsøgt med citrontræer og oliven. Begge træer blev fyldt med skjoldlus, som jeg ikke kunne bekæmpe ( trods mange og gentagne behandlinger).
Sidste sommer forhørte jeg mig hos en planteskole. De anbefalede sukolenter, som jeg p.t. har i et par store krukker, men jeg havde drømt om noget meget større og grønnere….
Vi er ofte væk i hele weekender, hvorfor der bliver meget, meget varmt og med direkte sol.
Findes der større planter/palmer eller lignende, der kan trives inder disse omstændigheder?
På forhånd tusind tak! Mvh. Kirsten

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 16. februar 2016 kl. 20.09

Bougainvillea.
Tåler al den varme der kan blive i en udestue. Vandes jævnligt i hele vækstperioden, men lad jorden tørre let ud i overfladen mellem hver vanding. Skal gødes om sommeren, enten med langtidsvirkende gødning i jorden eller jævnligt med almindelig flydende potteplantegødning. Tåler ned til 5° varme om vinteren. Vand kun sjældent gennem vinteren, kun når planten begynder at hænge med bladene. En meget hårdfør plante med lang overdådig blomstring, og den kan klippes ned når den bliver for stor.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. februar 2016 kl. 20.59

Vin er også en plante, der kan trives i det klima, du nævner.
Sørg for at få en plante, som du nyder at spise druerne af! Smag før du køber!

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 17. februar 2016 kl. 8.23

du skal sørge for noget thermostatstyret udluftning så der kan komme frisk luft igennem

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. februar 2016 kl. 15.15

Prøv med kaktuser , de tåler varme og behøver ikke megen pasning og tåler at stå koldt om vinteren , Opuntia Ficus indica bliver hurtig stor , eller prøv en nattens dronning ( (Selenicereus grandiflorus) den vil hurtig fylde hele havestuen , og hvis i er heldige give nogle fantastikske blomster...........

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 17. februar 2016 kl. 16.10

Gør som Moens foreslår og du kan bruge udestuen til mange flere planter ;)

Nyt svar til emnet »Havestuen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Havestuen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider