Forum

Hvad hedder denne plante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rie R., 20. februar 2016 kl. 13.13

gerne navn og pasningsvejledning

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 20. februar 2016 kl. 18.12

Vi har kaldt den cowboy kaktus men jeg mener at den høre til euforbia familien.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 20. februar 2016 kl. 19.59

Jeg kender den også under navnet Cowboy kaktus.
Måske Euphorbia Trigona.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 20. februar 2016 kl. 20.17

Hej Rie R.

Jeg har Politikens bog om stueplanter: ”Planter i boligen”. Ifølge denne bog kaldes Euphorbia trigona også trekantsøjle, men jeg kender den nu også under navnet cowboykaktus.

Du stiller imidlertid spørgsmål om pasningen. Min bog fortæller, at den slags planter er hårdføre og tåler selv kraftig udtørring. De skal tørre ud mellem vandingerne og tåler ikke at blive overvandede. Fra forår til efterår gødes planten en gang månedligt, resten af året gødes ikke. Planten kan ompottes hver 2. eller 3. år i sandblandet pottemuld. Om vinteren skal planten helst stå køligt og kun holdes let fugtig.

Lysforhold: Lyst, gerne i direkte sol i sydvinduet.

Med venlig hilsen

Doris Møller

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 20. februar 2016 kl. 21.05

Jep det er en Euphorbia Trigona , en meget hårdfør sukkulent fra det sydlige afrika hvor der hverken er cowboys eller kaktuser naturligt , så navnet cowboykaktus er noget misvisende,
den skal have fuld sol og masser af varme og ikke meget vand , skal helst stå køligt og tørt i vinterhalvåret.
Men pas på den hvide mælkeagtige saft som den afgiver hvis man kommer til at skade den , den er meget giftig og må ikke komme i åbne sår eller i øjnene , så hvis man har små børn skal man nok ikke have sådan en plante .

Nyt svar til emnet »Hvad hedder denne plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvad hedder denne plante

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider