Forum

Rosenkål

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Grete Hansen, 20. marts 2016 kl. 19.09

Er rosenkålsfrø mere vanskelige at få spire? Jeg har sået glasskål, grønkål og rosenkålsfrø i vindueskarmen under samme betingelser,men rosenkålen spirer slet ikke. Glasskål og grønkål er forlængst kommet op. Tror I det skyldes dårlige frø eller noget andet?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 20. marts 2016 kl. 20.01

Hej Grete Hansen

Kålfrø har optimale forhold for at spire ved temperatur mellem 20 og 28 grader - spiringstiden kan variere fra 4 til 10 dage. Så måske viser de sig, rosenkålsplanterne - Men det er jo en mulighed, at du allerede har ventet i mere end en uge efter at de første kålplanter satte kimbladene over jorden.
I så fald er det jo stadigt muligt at nå et sætte en ny portion frø til spiring - vælg evt en anden frøproducent...

Venlig hilsen fra
Lone

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Hansen, 24. marts 2016 kl. 13.51

Hej Lone. Tak for dit gode svar, jeg har sået nye rosenkål fra et dansk frøfirma denne gang . Findes der et sted hvor man kan se spiringstider og spiringstemperatur over forskellige frø? God påske og hilsen fra Grete

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 25. marts 2016 kl. 16.17

Hej Grete prøv at Google: Den bedste spiretemperatur - så kommer du ind på en side fra gourmethaven hvor du måske kan finde det du søger. Hilsen Henry G.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Hansen, 28. marts 2016 kl. 9.04

Hej Henry. Lige hvad jeg har brug for. jeg vidste f.eks ikke at salatfrø er så følsomme overfor høje temperaturer. Tak for hjælpen og hilsen Grete

Nyt svar til emnet »Rosenkål«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Rosenkål

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider