Forum

Ukendt plante

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Alma Nielsen, 25. marts 2016 kl. 8.09

Kan I hjælpe mig med at komme med et bud på navnet på denne plante? Jeg har kun set den på billedet her. Men synes den er ufattelig smuk, så vil gerne selv anskaffe mig en. Håber I kan hjælpe :)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 25. marts 2016 kl. 8.17

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 25. marts 2016 kl. 15.06

Hej Alma mit bud er at det er en Calathea. Hilsen Henry G.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 25. marts 2016 kl. 16.47

Jeg vil også sige det er en fredslilje. Jeg har selv en i stuen og er ret glad for den. De findes i lidt forskellige former og størrelser. De helt små har ofte lidt mere aflange blade, mens de store er mere ovale. Den sætter ofte hvide blomster. Den tåler ikke så godt udtørring, er glad for skygge og skal vandes til den ret våde side (hellere for meget end for lidt). Hvis den begynder at hænge med bladene er det fordi den har for lidt vand, men den retter sig oftest hurtigt op hvis man vander den igen. Så det er en taknemmelig stueplante.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 25. marts 2016 kl. 17.03

Jeg ville også sige det er en Calathea.Fredslilje har ikke striber på bladene, det ser ud som om der er striber, men det er måske bare billedet der snyder.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. marts 2016 kl. 17.09

Jeg er sikker på at det er fredslilje. Det der ligner striber ser for mig ud til at være den måde lyset falder i bladene.
Har selv haft sådan en kæmpefredslilje

Nyt svar til emnet »Ukendt plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Ukendt plante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider