Forum

Beskæring af stor kaktus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stine M., 28. marts 2016 kl. 20.34

Hej

Vores kaktus vokser helt vildt og er 20 cm fra at ramme loftet. Er det muligt at beskære kaktussen (se billede) og hvis ja hvordan. Hvis der er en der kender kaktussens art vil det også være til stor hjælp.

Tak

Vh Stine

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 28. marts 2016 kl. 22.06

Mit bud må være en søjlekaktus af en art.
Måske Euphorbia Ingens.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. marts 2016 kl. 8.31

fotoet er ikke til at artsbestemme ud fra - men du skal skære den over der på midten hvor den er tyndest - så skal du lade toppen ligge og tørre 2-3 uger inden du planter den -- send et nærbillede så kan jeg artsbestemme den

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. marts 2016 kl. 10.38

Det er ikke en kaktus , men en sukkulent , sandsynligvis en Euphorbia Ingens. Den indeholder en hvid mælkeagtig saft som er giftig , og må ikke komme i åbne sår eller i øjnene hvor det i værste fald kan give blindhed , så pas på .
Du kan skære den næsten helt ned , og den vil sætte flere nye skud , som vil gøre planten kønnere , den ser noget ranglet ud , den står nok for mørkt og for varmt , det er en plante som er til den tørre side.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine M., 29. marts 2016 kl. 15.07

Tak for svaret. Jeg har vedhæftet et nyt billede som jeg håber vises i bedre format ind det tidligere

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine M., 29. marts 2016 kl. 15.08

Prøvet igen

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. marts 2016 kl. 19.49

Efter at havet set nærmere på de nye billeder , mener jeg at det er en kaktus Pachycereus marginatus.
Klip den ned på det tynde sted , og brug toppen som stikling . den skal bare stikkes ned i en potte med grusblandet jord . så har i en kaktus mere.

Nyt svar til emnet »Beskæring af stor kaktus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Beskæring af stor kaktus

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider