Skrevet af: Anna Elise Bruus, 29. marts 2016 kl. 10.46
Hej
Jeg har par ældre hawaiiblomster, som jeg normalt beskærer kraftigt hvert forår. Dette forår har jeg plantet dem om og beskåret dem, dog har jeg ikke skåret dem næsten helt ned, som jeg plejer, men ladet dem beholde de nyeste, små grene, som endnu ikke var mere end ca. 10 cm lange, fordi jeg håber, at planterne så kan blive lidt større end de plejer. Der sker dog det nu (en uges tid beskæring), at planterne er begyndt at sætte rigtig mange knopper i stedet for at skyde med nye skud. Er der nogle med erfaring, som kan fortælle, om det er bedst at nippe disse blomsterknopper af, så planterne kan bruge deres energi på at vokse fremfor at blomstre, eller bør jeg blot lade dem blomstre og håbe på, at de vokser alligevel? Normalt blomstrer de ikke flere uger eller måneder efter beskæringen.
Mvh. Anna
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hawaiiblomst blomstrer efter beskæring