Skrevet af: Frederik Laursen, 30. maj 2016 kl. 13.09
Hej Folkens! jeg har lige oprettet mig som bruger herinde, da jeg sidder med en skole projekt der handler om at bringe lyd ind i hverdagen.
Til mit projekt skal jeg bruge noget bruger respons og jeg tænkte at sådan et have forum som dette, nok ville være et godt sted at finde det.
Så jeg håber i kunne tænke jer at se denne lille video som jeg har uploadet af en tænkt-prototype til konceptet og komme med konstruktiv kritik på hvad der fungere og hvad der ikke gør :)
vimeo.com/168321076
Vh Frederik L
Skrevet af: Tilde P., 30. maj 2016 kl. 13.55
Er det dig, der forhandler dimsen ?
Hvad er prisen ?
Er der garanti ?
Kan den indstilles til forskellige planters vandbehov ?
Kan den, der betaler, selv bestemme musikken?
Skrevet af: Anonym bruger, 30. maj 2016 kl. 13.59
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Frederik Laursen, 30. maj 2016 kl. 16.11
Da det er et skole projekt er det økonomiske ikke tænkt ind i det endnu, men jeg kunne tænke mig til at prisen vil kunne ligge på 50-100 kr. På dette stadie handler det mere om der er brug for sådan et produkt og hvad det mangler :)
Jeg var nede på en planteskole kort efter at jeg lavede dette opslag, og de forslog at jeg i stedet sigtet efter krukke planter og drivhus jord. Da folk har mange potteplante vil man skulle have for mange "plantemestrer" og det vil blive kaotisk, samt at aparrattet tit ville kunne være lige så dyrt som selve planten. Da folk har færre krukke planter og drivhusplanter tit deler en større mængde jord, mente de fra planteskolen at det være mere hensigtmæssigt. :)
Grunden til at jeg tænker at det er smart med lyd er fordi at man så ikke behøves at gå helt tæt på sine planter for at se om de mangler vand. At lyden ikke bliver et irritations moment og passer ind i en have stemning er selvfølgelig en høj prioritet fra min side :)
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. maj 2016 kl. 16.29
Min svigermor har nogle fuglelignende dimser stukket ned ved sine potteplanter som "pipper" når planten mangler vand/jorden er tør. Hvordan de konkret virker aner jeg ikke, jeg er kun nået til at synes at de er irriterende og glæder mig over at deres lyd drukner når vi er nogle stykker der.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. maj 2016 kl. 20.35
Og når jeg alligevel har påtaget mig rollen som dagens sure gamle kælling, vil jeg lige komme med lidt pedanteri:
Du taler om et barometer der måler fugten i jorden. Et barometer måler luftens tryk, hvorimod et hydrometer måler luftens fugtighed.
Formentlig er ingen af delene aktuelle i dit projekt. Der skal vel bare skelnes mellem tør og våd?
Beklager, kunne ikke lade være. Egentlig er jeg ellers ganske flink og rar. Held og lykke med dit projekt :-)
Skrevet af: Mogens; E., 30. maj 2016 kl. 20.37
Frederik.
Du bruger ordet barometer - det måler lufttryk.
Et hygrometer måler fugtighed.
Skrevet af: Frederik Laursen, 1. juni 2016 kl. 16.53
Troede sådan set bare at man brugte ordet barometer, og målere generalt, når men så blev jeg det klogere :)
Jeg kommer med mere infomation og hvordan det skrider frem i løbet af denne og næste uge.
Indtil videre se projektet sådan ud.
Jeg har fået gjort sådan at det nu er trådløst sådan at det kan spille en melodi uden at være sat til min computer. Der kommer nok til at være et lille lys i apparatet som blinker når den mangler vand samt den lille melodi der spiller 1 gang i time når planten mangler vand.
En veninde fra min klasse kom med det forslag, at man kunne have flere sensorer, som så sendte til en modtager boks som så spillede "Vand melodien" og så kunne man se hvilken ens mange potteplanter der manglede vand ud fra hvilken en der blinkede.
Lyder det bedre?
Skrevet af: Anonym bruger, 1. juni 2016 kl. 17.04
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. juni 2016 kl. 18.26
Kunne den f.eks sende til en smartphone, hvis altså nogen kunne lave en app?
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. juni 2016 kl. 18.28
Og ret beset. Min søn har det med at glemme at vande. Sidst holdt han liv i en potteplante ca. 3 mdr. Det er jo ikke alle der har "grønne antenner."
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Skole projekt – påmindelse om vanding