Forum

Rød skovsyre

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna Thorndahl, 4. juni 2016 kl. 13.57

Jeg har haft en rød skovsyre i ca. et 1 år, som for nylig døde. Den begyndte at lukke bladene konstant, hvor de normalt er åbent ved sollys. Hverefter den bare visnede stillede og roligt..

Jeg købte derfor en ny, som jeg nu har haft i ca. 2 uger, men den er begyndt at gøre det samme. I starten åbnede bladene sig helt, og den drank vand. Nu vil den pludselig slet ikke tage imod vand overhovedet og bladene er kontakt lukkede. Den begynder lige så stille at visne.

Hvad gør jeg galt? Er det pga. al den varme og sol, som der er kommet på det seneste? Planten står i syd/vest-vendt vindue.

Jeg har desuden en basilikum-plante, som samtidig også er begyndt ikke at ville tage imod vand. Den visner dog ikke.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 4. juni 2016 kl. 20.42

Jeg tror at de har det alt for varmt.Skovsyre er en skovbundsplante . Sæt den i nord eller østsiden af huset . Basilikum tåler mere varme men ikke meget varme . Den må du også flytte væk fra varmen . Senere når det bliver lidt koldere kan de sættes tilbage.

Nyt svar til emnet »Rød skovsyre«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Rød skovsyre

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider