Forum

Aglaia Odorata, rodsætning?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thorbjørn R, 5. august 2016 kl. 23.34

Jeg er så heldig at have en kinesisk parfumeplante, Aglaia Odorata. Den dufter helt fantastisk, og er svær at støve op.

Den blev beskåret, og jeg fik et par mindre grene. Dem vil jeg gerne have stiklinger af, og det har jeg brug for hjælp til.

Jeg har forsøgt nogle uger at have én stående i en våd potte under mit vækstlys med plastpose over, for at holde den relative luftfugtighed høj.
Jeg har i dag kigget til den, og der er ingen tegn på rødder. Det ser også ud til, at vækstpunktet i toppen visner.

Hvordan tager man stiklinger af sådan én, og får dem til at slå rod?

Jeg har også en stikling stående i en jiffy i en plastic-dækket spirebakke. Der er ingen rødder synlige i bunden af tørvebriketten endnu.

Er der nogen, der har erfaringer med sådan en plante?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 6. august 2016 kl. 23.06

Nu kender jeg slet ikke denne plante, men jeg ville droppe plastposen, og bare stoppe stiklingerne i jorden, (med den rette ende opad)- og så passe på jorden ikke er for våd. Men heller ikke knastør.

Som regel kommer man plast over for at modvirke udtørring, men på denne årstid og med al den regn, burde luften være fugtig nok. Det er ikke knastørt med varme på nu.

Men som sagt: Jeg kender ikke planten, så det kan være noget vrøvl, jeg fyrer af. Jeg gør mest i sukkulenter, men jeg har med held formeret annanas. (Fra top af købefrugt).

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Aglaia Odorata, rodsætning?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Aglaia Odorata, rodsætning?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider