Skrevet af: Sabina Andersen, 13. august 2016 kl. 21.20
Jeg har fundet nogle kaktusfrø på en webshop, som er fra kina. Jeg er opmærksom om regler ang. Told mm. Men må jeg overhovedet bestille dem hjem til Danmark? Jeg ved at der er meget forskel på hvad for nogle typer planter/frø det er og om man selv tager dem med hjem eller får dem sendt fra forhandler, men jeg kan ikke hitte rundt i reglerne.
Skrevet af: H. Christensen, 13. august 2016 kl. 21.57
Det korte svar er nej.
naturerhverv.dk/virksomheder/froe-og-korn/import-og-eksport-af-froe-til-udsaaning/plantesundhed/
Men det kan lade sig gøre men det kræver en hel del godkendelse både af firmaet og frøene.
Og kun hvis de ikke er beskyttet af CITES.
naturerhverv.dk/virksomheder/import-og-eksport/import-ind-i-eu-plantesundhed/importregler-for-private/#c15428
Mvh
Skrevet af: Svend Høst, 13. august 2016 kl. 22.03
Hvad er det for nogle kaktusfrø , som man skal helt til kina og bestille , hvis du er intereseret i kaktus så er der mange frø firmaer her i Europa med et stort udvalg , jeg bruger selv som gammel garvet kaktusnørd SuccSeed! som ligger ovre i Sverige og de har et meget stort udvalg af kaktusfrø.
Der er nogle kaktus som indeholder narkotiske stoffer og de er forbudt i mange lande så pas på.
Skrevet af: Sabina Andersen, 13. august 2016 kl. 22.07
Ok, tak for jeres svar. 🙄 Jeg vil prøve det svenske firma istedet, det lyder mere sikkert. Det er kun til mig selv og min egen vindueskarm, fordi jeg elsker kaktusser. 🙄
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 14. august 2016 kl. 7.39
@ sabina - du kan hente en masse kaktusstiklinger her - det går noget hurtigere end at så dem
Skrevet af: Svend Høst, 14. august 2016 kl. 9.48
Som begynder skal du nok holde dig til kaktusplanter/stiklinger da det er ikke helt let at få kaktusfrø til at spire.
Hvis du bor i Storkøbenhavn så er der Vallensbæks kaktusgartneri hvor du kan købe typisk begynder planter.
Skrevet af: Sabina Andersen, 14. august 2016 kl. 16.34
Bor godt nok på fyn, men tak for tippet. 😀
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Må man købe kaktusfrø på webshop fra Kin