Skrevet af: Jens Jacob Buus, 11. september 2016 kl. 14.39
Jeg har taget en stikling fra Randers Regnskov, men den har lidt langt mellem noderne og bliver ranglet at se på.
Så fandt jeg en lignende i Føtex til 15 kroner (navn hvis nogen kan det?) Temmelig lille men vokser lidt og langsomt set i forhold til den fra Randers Regnskov.
Alt er godt og jeg tage en stikling fra Føtex planten - og bang så er der langt mellem noderne igen, ligesom den fra Randers Regnskov; den bevarer dog de brede striber.
Hvad er det som gør at når jeg tager en stikling bliver planten alt andet lige som en helt anden.... måde at vokse på???
Er det lidt som svigermors skarpe tunge, der bliver mørkegrøn ved stiklinger formering eller?
Og hvad er årsagen til det fænomen?
Skrevet af: Jens Jacob Buus, 11. september 2016 kl. 14.42
Ny bruger - jeg vidste ikke at der kun måtte være et billede i oprettelsen...
Til venstre fra Randers Regnskov
Midt købt i Føtex
Højre stikling fra føtex
Skrevet af: Henry G., 11. september 2016 kl. 16.32
Hej Jens planten hedder Tradescantia zebrina den får lyserøde blomster. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Tilde P., 11. september 2016 kl. 20.40
Mange af de planter der købes i supermarkeder og plantehandler er " stråforkortede ".
Jeg har oplevet det med bl.a. Fredsliljer som teede sig væsentlig anderledes, da de var kommet sig over "forkortelsen".
Vh. T&HPP
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Samme plante dna to forskellige planter?