Skrevet af: Tine Horsum, 13. september 2016 kl. 21.46
Min onde, onde Lokal-Brugs have 6 meget nydelige små planter tilbage: 2 lyserøde, 2 blå og 2 hvide, og selvom jeg egentlig kun ville have haft 4, så tog jeg hele bundtet (for 25 kr).
Nu kunne jeg ikke liige huske navnet, men erindrede de er potteplanter, der kan tåle at stå lidt tørt, er nemme at bladformere, så det er jo fint. (Mit speciale er planter, der fejler det samme- aka sukkulenter og Hippeastrum).
Men: Ak og ve! På Nettet står der, de skal stilles mod nord i badeværelse eller køkken. Så skal de bruses over?
De står i meget små potter, så ompotning er nok nødvendig lige om lidt.
Skal de have almindelig pottejord? Eller skal der grus i? Gødning?
Pt står de udenfor østvendt, da jeg havde fortrængt, at jeg mere mangler vindueskarme, og mit køkken er østvendt, det samme gælder badeværelset, men her er ruden matteret gul. Og i mit eneste nordvendte rum (vaskerummet) - er ruden også matteret.
Desuden bruger vi sparepærer, enkelte steder diodepærer. Vil det være lys nok?
Mvh
Tine- og hvordan holder man op med at købe planter- eller får flere vindueskarme?! :-D
Skrevet af: Lis P., 14. september 2016 kl. 8.30
saint Pauli skal stå lidt tilbage, de er ikke ynder af stærk sol, og det med overbrusning vil jeg stærkt fraråde da de ikke kan lide at få vand på bladene, især hvis de får so, så bliver bladene grimme.
Jeg potter mine i jord tilsat perilite, gødning får de når jeg husker det.
Tine du får lige et billed af en af mine jeg har ca 80 stk
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. september 2016 kl. 9.18
De eneste planter min mor kunne få til at gro, var usambara violer, mod øst, bag ved køkkengardinet. Jeg tror ikke at de fik nogen som helst normal pleje. Min mor vandede nemlig også plastic- og silkeblomster..... Og det var ikke, fordi hun ikke så godt
:-).
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Pleje af "Usambara/Afrikansk viol/Sct. P