Skrevet af: K. Langgaard, 30. november 2016 kl. 7.55
Kære blomstervenner
Efter at have set tråden om nattens dronning, måjeg spørge jer hvad min kaktus hedder. Jeg troede det var nattens dronning, men det må være forkert. Jeg indsætter to billeder og håber på opklaring.
God onsdag til jer.
KL
Skrevet af: K. Langgaard, 30. november 2016 kl. 7.57
Og den hvide, måske er det forskellige navne?
Skrevet af: Svend Høst, 30. november 2016 kl. 10.30
Billede 1 Echinopsis multiplex/oxygona
Billede 2 (hvid blomst) Echinopsis Subdenudata .
Skrevet af: K. Langgaard, 1. december 2016 kl. 5.56
Fantastisk! Tak Svend !
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 2. december 2016 kl. 8.31
den med de små røde blomster på billede 1 er en mammillaria sp.
Skrevet af: Svend Høst, 3. december 2016 kl. 10.47
De 2 kaktussorter echinopsis oxygona og selencereus grandiflora bliver tit og ofte navne forvekslet , da de begge to giver store flotte blomster , men de er meget forskellige , echinopsis oxygona tåler frost og kan hvis de står tørt overvintere et beskyttet sted på friland , modsat selencereus grandiflorus som er en tropisk skovvoksene kaktus som behøver en høj luftfugtighed.
Nattens dronning (den ægte) bliver meget stor, op mod samlet stængel længde på 10- 50 meter , har selv en som fylder 10M2 med en længde på mere en 50m.
Echinopsis oxygona blive ikke særlig stor med en masse sideskud som man let kan pille af og sætte i jord , så har man en ny plante som man kan glæde andre med.
Skrevet af: K. Langgaard, 3. december 2016 kl. 18.56
Tusind tak igen, så vil jeg prøve at lave et overdækket miljø til oxygana, det glæder jeg mig til. Venlig hilsen KL
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Nattens dronning eller et andet navn?