Forum

Hjælppppppp min bananplante dørrrrr :(

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sofie Remfeldt, 28. december 2016 kl. 1.52

Hej! jeg er en pige på 24 år. har ingen erfaring med planter. Men har købt mig denne smukke bananplante. Men den dør altså bare mere og mere. Jeg har prøvet de der sten i bunden der kan suge vand og afgive fugt. Jeg har prøvet at vande den fra bunden. Men altså den stod i en potte i sin egen potte med stenene under plastikpotten, hvilket jeg gik at vide var forkert. Så nu står den i en glaspotte med sten i bunden og så ellers jord. Jeg har prøvet at lade den tørre ud som plantehandleren sagde selvom hun erkendte hun ikke vidste noget om bananplanter. Og på nettet ligner det den skal have masser af vand. Det har jeg også prøvet. Jeg prøver at holde den varm. Det er begrænset hvor meget sollys den kan få i de kolde måneder. Men jeg er så glad for den. og den visner mere og mere og selve stænglen bliver tyndere og tyndere :( Hjælpppppppppppppppppp! jeg er så glad for den!

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. december 2016 kl. 9.10

giv den mindre varme og mere lys og overbrus da luften nok er for tør

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 28. december 2016 kl. 10.37

Nu er der mange arter af bananplanter , har du navnet , og send et foto , det vil hjælpe , men det er næsten umuligt at overvintere disse sol og varmekrævende planter indendørs her i DK.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. december 2016 kl. 8.25

@sven - der er mange bananarter som tåler kulde f.eks. musa basjo overvintrer vi her på 5 grader men den kan faktisk overvintre ude med lidt dække af visne blade - musa sikkimmensis er osse frosttålende

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 30. december 2016 kl. 10.42

Ja Mogens , jeg kender godt musa basjo , jeg har selv haft den , den er jo til friland , den vokser som en staude , visner ned om efteråret og kommer igen om foråret , den skal dækkes godt om vinteren , vintermåtter er gode her , den vil dog fryse væk i fimbulvinterer hvis man ikke tilfører lidt varme .
Nu var trådstarters spørgsmål, overvintering indensdørs og det er svært.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. januar 2017 kl. 8.55

jeg dyrker dværgbanan i stueklima ( Da den ik´ bli´r så voldsomt stor som de andre arter ) musa basjo kan osse sagtens dyrkes inde eller i potte på terrassen som kan tages ind frostfrit - dværgbananen som ses på billedet trives fint bortset fra lidt gule kanter på de ældste blade som altid forekommer på bananer

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. januar 2017 kl. 8.56

her kommer billedet

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 4. januar 2017 kl. 20.47

Til gengæld har din draecena i baggrunden det ikke helt optimalt Mogens. ;-)

Mvh
Tine- fhv draecena-ejer, der bliver alt for store til mit hjem.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 5. januar 2017 kl. 8.21

@tine - jo det har den det er en sort med hvide kanter på bladene

Nyt svar til emnet »Hjælppppppp min bananplante dørrrrr :(«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hjælppppppp min bananplante dørrrrr :(

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider