Forum

Bregne mistrives – årsag?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 19. januar 2017 kl. 11.06

Hej, jeg fik en bregne for godt et halvt år siden, som er begyndt at få indtørrede områder på bladene og ikke længere er så flot mørkegrøn, som da jeg fik den, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad jeg gør forkert. Jeg troede først, at den var lidt for tæt på en varm radiator, men det har ikke hjulpet at flytte den. Jeg har givet den et par gødningspinde omkring nytår, da jeg tænkte at den lidt falmede farve måske skyldtes mangel på næring, men måske skal den slet ikke have noget på denne årstid? Eller giver jeg den måske for lidt vand? Den for aldrig lov at tørre helt ud, men jeg er omvendt også lidt bange for at overvande den - lige nu får den derfor vand et par gange om ugen. Nogle tanker/gode råd?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 19. januar 2017 kl. 18.26

Skynd dig at fjerne gødningspindene igen :)
Din plante trives i halvskygge og høj luftfugtighed. Her kan du læse, hvordan din bregne skal plejes :

www.haveabc.dk/26/fuglerede-bregne---asplenium-nidus-avis---pasning

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 22. januar 2017 kl. 11.07

Tusind tak for svaret. Det er en god side, som du linkede til. Det lyder som om vand- og lysmængde allerede er passende, men jeg vil passe på med gødningen og se om jeg kan få skabt højere luftfugtighed omkring den, hvilket også godt kunne være et problem, især på denne årstid. Igen mange tak :)

Nyt svar til emnet »Bregne mistrives – årsag?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Bregne mistrives – årsag?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider