Skrevet af: Tina Nielsen, 4. juni 2017 kl. 22.52
Hej. Jeg har fået denne kaktus i gave og tror den gpr inder navnet Mickey Mouse. Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor den bliver ved med at vokse i vejret i små stænger i stedet for at brede sig mere ud og blive mere som den nederste del. Gør jeg noget forkert?
Skrevet af: Svend Høst, 4. juni 2017 kl. 23.32
Lysmangel , den skal stå i direkte i sol det meste af dagen .
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 5. juni 2017 kl. 8.27
og for meget vand
Skrevet af: Tina Nielsen, 5. juni 2017 kl. 9.30
Tak for svar, begge. Kan den nå at blive flot igen, eller er det for sent? Kan man knække de der stænger af så den starter forfra, eller tror I, at de lange kan nå at vokse sig brede på et tidspunkt?
Skrevet af: Svend Høst, 5. juni 2017 kl. 9.50
Det vil være bedst hvis du nipper de lange (etiolere) skud væk og starter forfra , det er en Opuntia ficus indica som skal stå i direkte sol . helst i et sydvindue , vand den ca 3 gange om måneden , lidt mere i solrige perioder , om vinteren koldt og tørt gerne ned til 5 C hvis muligt , kaktuser skal stå koldt om vinteren hvis de skal blomster om sommeren.
Skrevet af: Tina Nielsen, 5. juni 2017 kl. 10.52
Endnu engang tak for tippet. Skal jeg nippe dem alle fire af? De to små skud ser lidt visne ud i toppen. Se billede. Og så er der også steder på den, hvor der er kommet nogle tørre pletter, ligner det lidt?
Skrevet af: Tina Nielsen, 5. juni 2017 kl. 10.52
Her er det andet billede
Skrevet af: Svend Høst, 5. juni 2017 kl. 12.37
Det er ikke en Opuntia ficus indica , ikke med de pigge , men en Opuntia er det men der er mange .
Du skal klippe alle de ranglede skud af , den vil hurtigt skyde igen , og hvis den står et godt sted så vil det være naturlige skud som ligner moderplanten.
De pletter er noget mange kaktus får , det kaldes corking .
.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Kaktus på sidespor