Skrevet af: Tine Horsum, 11. juni 2017 kl. 21.38
Min Phalene... opsis- er begyndt at sætte store knopper. En er sprunget ud, men er langt mere rød end de var ved anskaffelsen.
Desuden er bladene gullige- og ved at knække. Den står i et østvendt vindue, hvor der (nu!) er sol fra solopgang til ved 12-tiden. Den har været i gulvet to gange pga katte, men ellers er den grøn nede i "jorden", og den får regnvand- men ikke gødning.
Står den for lyst?
Mvh
Tine
Skrevet af: Lars Holt, 12. juni 2017 kl. 9.54
Ingen plante kan stå for lyst. Men de kan stå i for megen direkte sol, så de bliver for varme.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. juni 2017 kl. 9.07
den får alt for megen sol - alle vores mange orkideer står alle bag et let sløringsgardin
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. juni 2017 kl. 9.10
Røsnæsfignener jo noget dyrere end supermarkedsplanter - men jeg kan da godt hjælpe med et par urteagtige stiklinger - de er ret nemme at få rod på
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 13. juni 2017 kl. 9.11
Røsnæsfignener jo noget dyrere end supermarkedsplanter - men jeg kan da godt hjælpe med et par urteagtige stiklinger - de er ret nemme at få rod på
Skrevet af: Tine Horsum, 14. juni 2017 kl. 23.36
Okay! Tak, den er hermed forflyttet til et vestvendt vindue, der mere skygget. @ Lars Holt
@Mogens
Og din Røsnæsfigen lyder da interessant, jeg har da plads mellem mine pærer opad en sydvendt mur. Så det er under overvejelse. ;-)
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Mere Orkidéhjælp