Forum

»Jeg er så ked af…« Hyacintherne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 16. januar 2018 kl. 0.06

De hænger nedad!
Jeg har anskaffet 3 styks hyacinther i potte med 5 i hver. De blomstrer overdådigt og dufter, men blomsterne ender med at vælte/hænge nedad.

Hvad har jeg gjort forkert?! De andre jeg har (6 styk men kun et løg pr potte), væltede ikke. De er vandet og gødet. Men de vælter altså.

Mvh
Tine

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. januar 2018 kl. 8.12

Jeg vil tro, at de står for varmt.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 16. januar 2018 kl. 8.41

Er enig med Lars. Jeg tror du skal stille dem koldt hver aften og tage dem ind igen hver morgen. ;)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. januar 2018 kl. 1.28

Okay, takker for svar. Det må så være dét.
Den sidste (lyserød) var faktisk placeret ude, men så blev det frostvejr- og så blev den hevet ind igen. (Ellers ville den blomstre om en evighed).

Men den vælter så også. Og et af løgene har faktisk TRE blomsterstilke på vej. Men den dufter meget dejligt, og bor i mit køkkenvindue.

Nu har vi det ret koldt (18-19 grader Celcius) i stuen i 1½ meters højde. Så det med for varmt undrede mig en del. Jeg ville mere tro overvanding/gødning måske. Men I har nok ret!

Jeg vander og gøder fortsat de afblomstrede kræ: Så de laver god oplagsnæring til løgene, der så kan komme ud i haven og blomstre. (Hvis ikke naboens høns hakker dem op, som det skete sidst! :-( )

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »»Jeg er så ked af…« Hyacintherne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > »Jeg er så ked af…« Hyacintherne

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider