Forum

Kande bære

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Arne Christiansen, 30. marts 2018 kl. 10.22

Hvorfor visner mine kander på kande bære. Jeg søger for af holde den fugtige ?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 30. marts 2018 kl. 12.32

Hej Arne Christiansen

Er det potteplanten kandebærer (Nepenthes), du mener?

Jeg kender den ikke, men blev lidt interesseret, så derfor slog jeg den op i Politikens bog om stueplanter: ”Planter i boligen”.

Mit gæt er, at dine problemer med planten skyldes mangel på vand eller fugt, for som der står:

”Tåler ikke at tørre ud, men skal holdes jævnt fugtig. Ynder desuden en høj luftfugtighed, som fremkommer, hvis planten douches med vandforstøveren.”

Nå, nu ser jeg, at du sørger for at holde "kanderne" fugtige. Men hele planten skal holdes fugtig, står der.

Gøder du den? Eller fodrer du den med insekter?

Der står desuden:

”Planten kan gødes med almindelig stueplantegødning, men kun med en fjerdedel af den anbefalede koncentration. Gødningen sprøjtes på bladene en gang om måneden i vækstsæsonen med en vandforstøver.”

Jeg vil derfor tro, at dit problem også kan skyldes forkert dosering af ”foderet” ;-)

Med venlig hilsen

Doris Møller

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 31. marts 2018 kl. 14.10

den egner sig ikke til stueklima luften kan ikke holdes fugtig nok - badeværelse kan bruges

Nyt svar til emnet »Kande bære«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Kande bære

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider