Skrevet af: Søren Duun, 15. april 2018 kl. 20.08
Jeg har tidligere efterlyst denne orkidee, men havde kun stiklinger. Nu har jeg fået et billede af hele planten
Er det nogle, der kan hjælpe mig tættere på et navn.?
Skrevet af: Ayoe B. P., 16. april 2018 kl. 0.03
Det ville nok hjælpe lidt mere, hvis du havde et billede af blomsten eller i det mindste en beskrivelse med størrelse, grundfarve, centerfarve, form og lign. ;)
Det ser iøvrigt ud til at være en monopodial type (en lodret rodvækst, i forhold til en sympodi, som er en rod der vokser sidelæns med flere kontaktpunkter).
Skrevet af: Chris J., 16. april 2018 kl. 10.56
Gæt: Cattleya eller en beslægtet hybrid; de kan, efter min viden, godt variere noget i vækstform.
Skrevet af: Holger Pedersen, 17. april 2018 kl. 0.16
Hej Søren.
Din plante ligner til forveksling mine Dendrobium kingianum.
Jeg har fået mine af Vesterager i Smørum for flere år siden.
Venlig hilsen
Holger
Skrevet af: Søren Duun, 17. april 2018 kl. 11.41
Hej Holger.
Tak for svar. Kan det passe at blomsten her ikke er ret stor(ca 3-4cm.?) for de bliver ikke så store..
Skrevet af: Søren Duun, 17. april 2018 kl. 11.53
Jeg tror at du har i at det er Dendrobium arten, men når jeg Googler Dendrobium kingianum.ligner den ikke den samme, som min, da blomsterne er meget mindre på min. Min stammer fra min svigerfamilie og de har den fra en farmor, der har haft den i rigtig mange år. Så den må være gammel.
Jeg er inponeret over at den er så hårdføre, at den på lud og kold vand kan trives på nordsiden i vindueskarmen.
Den står i orkidee jord, men har så vidt jeg ved kun fået vand
Skrevet af: Lars Holt, 17. april 2018 kl. 12.21
Blomster størrelsen kan godt have forbindelse med gødningsmængden.
Alle planter skal have noget at leve af.
Men det må absolut ikke overdrives!
Skrevet af: Søren Duun, 17. april 2018 kl. 12.44
Tak for input, Lars... Det notere jeg mig, det havde jeg ikke lige tænkt over.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvad hedder orkideen?