Forum

Flytning af store potteplanter.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bjarke G., 20. juni 2018 kl. 14.45

Hej.

I kraft af at vores arbejdsplads skal flyttes var der mulighed for os ansatte at overtage nogle af de planter der har stået på kontoret.

I den forbindelse har jeg forelsket mig et nogle temmeligt store potteplanter. Et par af dem er over 2m høje.

Jeg har forsøgt at søge lidt på nettet, men har ikke haft stor held med gode råd til flytning af sådan nogle, så jeg håber lidt at nogen herinde måske kan hjælpe lidt.

Er der nogle gode bud på sådan en operation?

Min forestilling var at få lavet et eller andet dækken der kan komme hen over jord og flis i potten, og så ligge planterne ned på en trailer, men vil det være en dødsdom for planterne?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 20. juni 2018 kl. 16.50

Tror det eneste du skal tænke på er turen i trailer, hvor det vil være en fordel at planterne er dække af for vind og sol, f.eks. under en presenning

Sol og fartvind kan være hårdt.

Ikke noget problem efter min vurdering. Gratis lukkede trailere hos Ikea, Bauhaus, Bilka,

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 20. juni 2018 kl. 21.09

Kan altså ikke lade være, undskyld; Om det er en dødsdom over planterne kommer lidt an på hvor meget du vejer, nu du vil ligge planterne ned. - Tror bare du skal lægge dem ned.

Hvis du er bange for jorden skal drysse ud, kan du så ikke i en genbrugbutik finde et par gamle lagener, som du kan sy sammen til en pose og lukke omkring stammen med en snor.
Tror ligesom Tom, at en lukket trailer vil være fin.

Nyt svar til emnet »Flytning af store potteplanter.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Flytning af store potteplanter.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider