Forum

Hjælp til sukkulenter i varmen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise V., 25. juli 2018 kl. 16.17

Hej

Jeg har en del sukkulenter i min lejlighed, især paradistræer og en, jeg måske tror hedder himalayarose.

De trives ikke rigtig her i det ekstremt varme vejr. Jeg har forsøgt at flytte dem fra en solrig vindueskarm til en med mere mørke, men de lader stadig ikke til at trives og taber enten bladene eller "falder sammen".

Hvad kan jeg gøre for, at de trives i det varme vejr?

Vh Louise

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. juli 2018 kl. 17.12

Du kan ikke gøre meget , det bedste er at lade dem stå hvor de er , og ingen gødning , kaktuser og sukkulenter går simpelthen i dvale når det bliver for varmt , du kan eventuelt skygge med nogle tynde hvide gardiner midt på dagen .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise V., 26. juli 2018 kl. 8.25

Mange tak, det vil jeg prøve. De største er faldet sammen, men jeg går ud fra, at de kommer igen, når vejret er blevet koldere.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 26. juli 2018 kl. 16.20

En lille bord ventilator vil gøre underværker , luften i et sydvindue bliver meget varm og er stille stående .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise V., 1. august 2018 kl. 13.36

Har nu flyttet dem til et vindue med mere skygge. Det har endnu ikke givet pote, men håber de bliver gode igen nu varmen skulle være på vej væk igen.

Nyt svar til emnet »Hjælp til sukkulenter i varmen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hjælp til sukkulenter i varmen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider