Forum

Spørgsmål til Bonsai blade

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rami N, 18. august 2018 kl. 15.07

Hejsa
Jeg har lige købt mig et rigtig smukt bonsai træ som jeg har fået placeret i kolonihaven.

Har vandet det 2 gange siden jeg fik det, men dog synes jeg stadig er bladene er trukket ind og ligner at, det er fordi de ikke har fået nok vand, men jeg ikke bonsai ekspert.

Har vedhæftet nogle billeder som jeg håber kan hjælpe nogen med at, give svar på hvad det evt kunne være.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 19. august 2018 kl. 11.28

Hej Rami kan du lave et billede der viser hele planten, gerne opretstående, da det på nuværende foto ikke kan ses at det er et ægte "Bonsai træ", bladene er rigeligt store og normalt står de i en flad skål, hvor der er minimum plads til jord og vand. Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rami N, 19. august 2018 kl. 14.18

Hej Henry,
Jeg har nu taget et billede der viser hele planten opstående og håber det kan give et bedre indblik.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 20. august 2018 kl. 17.06

Rami du skal hele tiden forme/beskære dit Bonsai træ, så det får et naturligt udséende uden at det får for meget tilvækst.
Det bedste du kan gøre er, hvis du har navnet på planten, at søge efter den på nettet, se hvordan den ser ud i naturen og "oversæt" det til miniformat. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Spørgsmål til Bonsai blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Spørgsmål til Bonsai blade

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider