Forum

Kaktus og overvanding.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: K. Krogh, 24. august 2018 kl. 15.04

Hej:)
Jeg har desværre fundet ud af, at min mor syntes min fine kaltus var tørstig hele tiden, og har derfor vandet ofte når hun kom forbi. Dette har desværre resulteret i, at min 12 år gamle kaktus er blevet muggen i bunden😩
Mit spørgsmål er så..... kan jeg skære kaktussen af ovenover det mugne, tørre den i en 10 dages tid et køligt sted på en avis?
Eller skal jeg blot prøve at redde nogle af armene?
Eller noget helt andet?

Håber i kan hjælpe mig😱

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. august 2018 kl. 16.22

Ja det er råd på grund af overvandung , du skærer af over det rådne så det er helt grønt uden det brune råd , så skal såret tørre dvs danne callus , så kan du bruge planten som stikling , måske skal du fjerne nogle af sideskudene som du også kan bruge som stiklinger , brug nyt grusblandet pottemuld,
Jeg tror det er en Epiphyllum kaktus du har, og som er skovvoksende og som ellers godt kan tåle en del vand.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Krogh, 24. august 2018 kl. 16.47

Tusinde tak svend høst, det vil jeg prøve. Keg kan ikle huske hvilken kaltus det er, men ligner ikke den du nævner. Jeg vedhæfter et stort billed af den.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. august 2018 kl. 10.29

Den er absolut flot , det kunne godt ligne en Hylocereus undatus , men der er mange muligheder , skal stort set ikke vandes om vinteren og burde hvis man har mulighed for det anbringes køligt , gerne omkring 8-10 C , og knastørt , det fremmer blomstringen til sommer.

Nyt svar til emnet »Kaktus og overvanding.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Kaktus og overvanding.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider