Forum

Myggenet / Fluenet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bo Hegnsborg, 7. januar 2019 kl. 17.13

Jeg er igang med at forsøge at dyrke gulerødder i en filt potte i vindueskarmen i sydvendt vindue. En gang imellem ser jeg et par små sorte "bananfluer" og et par små hvide fluer flyve omkring planterne. Er der nogen der har et par tips til køb af myggenet? Hvor store bør de små huller være for at fluerne ikke kan komme igennem.
For et par fluer kan hurtigt blive til mange.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. januar 2019 kl. 17.37

Det kan ikke betale sig at forespire gulerødder du følger denne vejledning. Men hensyn til fluer skal du bruge bionet.

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/rodfrugter/1096.html

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo Hegnsborg, 7. januar 2019 kl. 18.13

Tak for informationen :-)

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. januar 2019 kl. 18.13

Hvis du Googler Insektnet Polythylen Grundda, så kan du få 25 meter for kr 85, eksklusiv porto.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo Hegnsborg, 7. januar 2019 kl. 18.14

Jeg prøver. Tak.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo Hegnsborg, 7. januar 2019 kl. 18.28

Hej Søren. En maskestørrelse på 1,6 x1, 6 mm, tror du det er småt nok, så de ikke kan komme igennem?

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 8. januar 2019 kl. 11.46

Det tror jeg ikke da de ligesom eddike fluer kan komme ind alle vegne. Selv under et klæde.

Prøv at skrive til Karna Maj og spørg hende om hvor hun køber sit net henne. Måske solsikken.dk har et net du kan bruge. Sidste mulighed er også at søge på alle de artikler, på Havenyt, der er på gulerods dyrkning. Her må være flere forhandler, der sælge brugbar net.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 8. januar 2019 kl. 11.51

Jeg kan se at du skal bruge det der hedder bionet og det kan også fås i byggemarkederne i foråret. Muligvis har Harald Nyborg det stadig?.

Artiklen her er skrevet af Karna, så der er ingen grund til at skrive til hende.

www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/anlaeg_og_teknik/709.html

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 8. januar 2019 kl. 11.57

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo Hegnsborg, 8. januar 2019 kl. 12.40

Ok. Tak for hjælpen.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Fabil Baron, 16. februar 2019 kl. 10.16

Slettet af administrator 17. februar 2019 kl. 21.11.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 29. april 2019 kl. 10.09

Nu ved jeg ikke hvad dit budget er om det er det helt billige fra Hjem og fix eller Harald Nyborg du er ude i eller om der skal være lidt mere kvalitet over det. Jeg tror ikke du skal tænke på hvor store hullerne skal være. De fleste net kan der nærmest ikke komme nogen insekter igennem.

Hvis du ikke er ude i det helt billige fra Harald Nyborg eller Hjem & Fix så kan jeg anbefale at få besøge fra en af de mange gardinbusser.

Du kan efterhånden få gratis besøg fra 'gardinbusser' fra mange forhandlere, så du kan se deres forskellige produkter og de kan guide dig hvis du har spørgsmål.

Har selv købt fra monogardiner.dk/gardiner/fluenet-insektnet/ Hvilket jeg er tilfreds med. Men det er altså ikke det helt billige, så man får også lov til at betale.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. april 2019 kl. 15.42

Hvem siger at der ikke allerede er flueæg i jorden ? Og så hjælper et net udenom ikke.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Myggenet / Fluenet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Myggenet / Fluenet

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider