Forum

Identifikation af plante og hjælp!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: David M, 20. juli 2019 kl. 20.03

Hej

Jeg har denne stueplante som jeg kæmper med at holde i live. Den skifter med ret hurtigt at se ok ud og pludselig ser den meget død ud.

Den har haft et lidt hårdt liv og er blevet rykket op af en nysgerrig hund nogle gange.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: David M, 20. juli 2019 kl. 20.03

Billede 2

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 20. juli 2019 kl. 21.42

Det er svært at se, hvad planten ligner, men den vil helt sikkert gerne have noget mere næring. Ellers ville jeg helt sikkert tage livet af den og finde en anden plante.
Smør evt noget, der smager grimt på stammen - eller sæt hønsenet løst omkring - så hunden holder sig fra det, hvis du ønsker at beholde det.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 20. juli 2019 kl. 21.57

Og giv den evt. lidt mere lys.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 20. juli 2019 kl. 22.22

Jeg ville smide den pind ud, købe en pæn plante og smører noget stærk senep på stammen, så hunden kan holde sig væk.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. juli 2019 kl. 22.31

Gennem mange år har jeg også prøvet at holde liv i hensygnende stueplanter. Nu får de en enkelt chance og derefter er det UD når det ikke er en fornøjelse at kigge på dem. Livet er efter min mening for kort til at vente og især kigge på syge planter. Jeg vil glædes ved at kigge på smukke planter..... og gartnerne vil gerne leve. Det er jo ikke alle planter vi kan tilbyde de rette livsvilkår.
Ingeborg

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 20. juli 2019 kl. 23.27

OK, så giv den næste plante lidt mere lys.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juli 2019 kl. 8.50

Jeg vil foreslå en birkefigen eller en sheflera. Begge kan klare de lysforhold du kan tilbyde med potten i skygge og toppen i lys.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Identifikation af plante og hjælp!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Identifikation af plante og hjælp!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider