Forum

Hjælp

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle Hult, 11. januar 2020 kl. 10.50

Hej

Jeg er dybt ulykkelig over at min palme pludselig ser ud som om den dør for mig.
Jeg vander den via en plastic beholder således at den kan bestemme selv hvor meget den ønsker og det har fungeret fint i mange år, men kan det være fordi vi har tændt for gulvvarmen der hvor vi er flyttet til og den ikke er vant til det eller ?

Jorden er tør men er den stadig overvandet?

Kan den reddes ?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Helle

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 11. januar 2020 kl. 11.13

Tror helt sikkert det er gulvvarmen der er årsag til det, vandet bliver kogt, derfor den er tør i jorden også pga fordampning.Om den kan reddes er jeg ikke sikker på.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Hult, 11. januar 2020 kl. 11.16

Tak Lotte,

Tror jeg forsøger at flytte den væk fra stuen og gulvvarmen.

Helle

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 11. januar 2020 kl. 11.19

Velbekomme, ja det er da forsøget værd og lykkes det ikke at redde den er du en erfaring rigere.Det er dejligt med gulvvarme, bare ikke for planterne der står direkte på den.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 11. januar 2020 kl. 11.39

Det er ikke en palme , men en Yucca , som er en sukkulent som helst skal stå køigt om vinteren ca 8-13 C 0g så lyst som muligt . vandes om vinteren ca hver 10-12 dag , sæt den op på en omvendt potte/krukke så jorden ikke tørre så hurtigt ud .

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 11. januar 2020 kl. 13.05

Ser ud til at det kun er den store der lider. Du kan da prøve at ændre på vanding og/eller placering, og måske nyt jord ?.
Og hvis det ikke lykkes kan du prøve at skærer toppen af og sætte den i en ny potte, som så skal have rigelig med vand, (dog uden at den sumper til), den sætter meget villigt nye rødder. Så får du en eller flere nye planter, hvis du altså kan kan gå med til at have små planter i stedet for den store :-) .

Nyt svar til emnet »Hjælp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hjælp

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider