Forum

Hvilke blomster

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rita Elisabeth C., 5. juli 2020 kl. 18.55

Fik sammenplantning til min fødselsdag, og kunne godt tænke mig at vide hvad den røde blomst med de lange stilke hedder, har hørt den skulle være Afrikansk, og ved nogen hvordan den skal passes? Og de andre blomster? kender kun minirosen.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. juli 2020 kl. 20.41

Blomsten til højre på billede er paletblad, resten kender jeg ikke www.haveabc.dk/26/paletblad---coleus.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. juli 2020 kl. 21.05

Alpinia purpurata eller også en curcuma, der på dansk hedder gurkemeje kunne det også være.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rita Elisabeth C., 5. juli 2020 kl. 21.23

Tak for oplysning og link til paletblad

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. juli 2020 kl. 1.23

Du skal, for at holde liv i planterne, snarest ompotte dem, hver for sig. Sammenplantninger er IKKE sat sat sammen af planter, der nødvendigvis trives sammen. Men de ser da pæne ud sammen- så længe det varer. ;-) Som ikke så længe endda.

Lise Nørgaard kalder den slags for "Hundebegravelser". Jeg mener de bør hedde plantebegravelser. Man kan være heldig, at en plante overlever, men de har som regel meget forskellige behov ifht jord/vand/lys. Og næring.

Mvh
Tine

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 6. juli 2020 kl. 18.29

Den mørke til venstre kunne være en begonie, hvis det kan give en ide om hvordan ompotning og pasning bør ske for den.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rita Elisabeth C., 7. juli 2020 kl. 15.40

Tak for svarene, jeg har taget aflæggere af paletbladen, da stænglen nederst var ved at rådne, så håber der kommer små paletblade, så planten stadig er eksisterende.

Nyt svar til emnet »Hvilke blomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvilke blomster

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider