Forum

Pelegonia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Arne Christiansen, 28. oktober 2021 kl. 7.08

Jeg har sat mine pelargonier på et køligt sted ca uden dørs temperatur og lader dem tørre ud som jeg har læst men de er begyndt af blomster som aldrig før. Skal man lade dem gøre det ?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. november 2021 kl. 16.22

Hej Arne .

Lad dem blomster lige indtil de lover begyndende nattefrost, hvorefter de skal ind . Jeg har tidligere sat mine pelargonier i kælderen , hvor der er ca 22 grader hele vinteren og kun givet dem sparsomt med vand og det har de klarer fint , dvs at de vokser lidt når det er så varmt... Om foråret når frosten er ovre kommer de op i haven , bliver skåret tilbage og skyder fint igen. De skal være rimelig kraftige planter for at kunne overleve sådan en tur . Så lidt gødning gøre underværker...

Hvis du har en kold kælder på minimum 5 plusgrader kan de sagtens overleve dette og det samme kan du i øvrigt gøre med margueritter, der efter 3 år, med god pasning, kan bliver meget store og der kan nemt tages stiklinger af den . Problemet med margueritter er at de nemt får utøj, hvilket sjældent sker hos pelargonier .

I de sidste par år har jeg købt pelargonier ned på torvet i Køge, hvor kan får for meget billige penge . Så interessen for at holde dem vinteren over ikke har været min store interesse..

Nyt svar til emnet »Pelegonia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Pelegonia

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider