Forum

Slatten aloe vera – hvad er der galt?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 6. marts 2022 kl. 11.58

Hej
Jeg har i et par år haft en aloe vera, der indtil for nogle måneder siden trivedes godt, men nu er bladende begyndt at miste spænding og knække sammen på midten, og jeg kan ikke helt finde ud af, hvad jeg gør forkert. Skyldes det typisk for meget eller for lidt vand? Jeg har hele tiden vandet den 1 gang hver eller hveranden uge og altid mærket efter, at den først var tør i overfladen. Den står i et sydvendt vindue, men der kommer ikke direkte sol om vinteren. Håber nogen har et bud på, hvordan den kan reddes.
Mvh. Lea

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 6. marts 2022 kl. 17.53

Ja den har det ikke godt , total overvanding , sukkulenter skal overvintere knastørt og køligt fra oktober til sidst i marts , den burde lige nu stå med en stilk med røde små klokkeblomster på .

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. marts 2022 kl. 19.41

Svend.

Kan den evt reddes forudsat at rødderne ikke er rådne...

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 6. marts 2022 kl. 20.47

Mange tak for svar. Det er nok rigtigt, selvom jeg ikke synes, at jeg har ændret noget i forhold til sidste vinter, men godt nok fik en anden til at passe den 3 uger i januar. Hvad gør jeg bedst, hvis jeg vil forsøge at redde den?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 7. marts 2022 kl. 11.13

Du kan prøve at holde den tør de næste 2 mdr.
Er der et hul i bunden af potten , hvis ikke , så er det nok derfor den er ved at drukne , Aloe sætter mange små sideskud af , den bliver tuedannende , de kan let plantes i grusblandet blomsterjord og hurtigt blive til nye planter . ellers køb en ny de fleste supermarkeder har den til 20-30 kr her i foråret .

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 7. marts 2022 kl. 16.43

Okay, mange tak for hjælpen! Der er hul i potten, og den har allerede et par sideskud, som jeg vil prøve at redde over i nye potter :)

Nyt svar til emnet »Slatten aloe vera – hvad er der galt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Slatten aloe vera – hvad er der galt?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider