Forum

Drageblodstræ hænger

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 12. juni 2022 kl. 17.11

Hej
Jeg har en ca. 2 m høj yuccapalme, som vist egentlig er et drageblodstræ (?), der de sidste måneder er begyndt at hænge med både de øverste stammer og bladene, der også krøller lidt. Jeg er i vildrede med, om det skyldes over- eller undervanding, for lille potte, eller for lidt ovenlys: Jeg mistænkte først, at det skyldes let overvanding i januar, hvor en anden passede den, så jeg forsøgte at lade den tørre mere ud mellem vandingerne end tidligere uden at det virkede til at hjælpe. Ellers mistænker jeg for lille potte, men den blev dog ompottet fra en væsentlig mindre potte for kun godt et år siden, eller for lidt lys, men den står i et sydvendt vindue, der dog kun er lidt højere end planten, så måske mangler toppen lys ovenfra? Nogen der har et bud på den mest sandsynlige årsag? På forhånd mange tak for hjælpen!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. juni 2022 kl. 20.55

Alt for lille potte. Ellers ser den frisk ud.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 13. juni 2022 kl. 20.59

Tak for svaret :) Den hænger nu noget og begynder at få lidt gullige blade, hvilket dog er svært at se på billedet, men prøver om en større potte hjælper :)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. juni 2022 kl. 21.55

De gule blade kan skyldes at den mangler lidt gødning. Hvis det er de nye blade ,der bliver gule er det nærings mangel, men er det de gamle blade betyder det ikke så meget .

Nyt svar til emnet »Drageblodstræ hænger«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Drageblodstræ hænger

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider