Forum

Hoya Chinghungensis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Jensen, 30. august 2023 kl. 23.46

Jeg har formentlig den anførte plante, når jeg søger på Google Lens.
Det er formentlig en Hoya-art, men ikke voksblonsten Hoya. Jeg har fået den som stikling af min frisør, der har haft moderplanten hængende i et lille metalkræmmerhus og if. hende selv, har den aldrig været omplantet.
Kan den komme med blomster - og i givet fald, hvad skal der til?
Og hvor kan den løbes (der er en der spørger)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 31. august 2023 kl. 12.58

Hej S Jensen

Når jeg googler Hoya Chinghungensis får jeg en masser billeder hvor blomsten er vist, så jeg tror bare at du skal væbne dig med tålmodighed og så se om ikke den vil blomstrer med tiden.

Mht hvor at den kan købes ,ja vil jeg tro at de har den på en velassorteret planteskole, der også sælger de andre arter. Ellers må du igang med at stikling formere den når den er blevet lidt større...Held og lykke med den.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Jensen, 1. september 2023 kl. 9.33

Hej. Det er en anden, der ønsker at købe en (Facebook-medlem i gruppen stauder, der ikke bor i min nærhed og ikke er en bekendt af u.t.)
Men jeg undrer mig over, at min frisøs plante (som jeg kun har Googlet mig til via Google Lens, ser ud til at være omtalte plante).
Min frisør har nok haft den i min. 6-7 år.
Jeg har masser af selvlavede stiklinger, som gror fortrinligt, men jeg blev overrasket over, at Google viser dem med blomst. Så jeg tænkte, at det måske slet ikke er denne Hoya-art og 🤔, men hvad er det ellers?
Men tak for svar 🙂. Måske vil den giver blomst og så bliver jeg blot meget overrasket 👍

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. september 2023 kl. 20.34

Hej S Jensen.

Der ligger en pasnings vejledning på Hoya Carnosa, som du med stor sandsynlighed kan overføre til Hoya chinghungensis.

www.haveabc.dk/26/voksblomst---hoya-carnosa

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Jensen, 6. september 2023 kl. 9.12

Mange tak for svaret. Det vil jeg gå ind og se på :)

Nyt svar til emnet »Hoya Chinghungensis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hoya Chinghungensis

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider