Forum

Paradistræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Catharina P, 3. marts 2024 kl. 22.47

Hej, jeg er overtaget dette paradistræ og havde et håb om at kunne redde den, er der nogen der kan hjælpe mig med hvad dette er og kan der gøre noget ved det??
Det eneste jeg ved er den har stået i et soveværelse hvor den her fået hele eftermiddags solen.
Mvh Catharina

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. marts 2024 kl. 22.42

Hej Catarina.

Jeg havde håbet at Svend ville kigge forbi Havenyt og svare dig, for Svend ved en masse og sygdomme i kaktusser og sukkulenter.
Jeg har forsøgt mig via en amerikansk hjemmeside og fundet at svaret på de besynderlige blade, som der kommer på dit paradis træ med stor sandsynlighed skyldes overvanding. Hvis den har stået og fået en masse sol er det svært at styre vandringen, men den bare ikke få vand oftere end en gang om ugen.

Prøv derfor at holde igen med vandingen og se om ikke den kommer med nogle pænere blade.

Planten hedder Crassula ovata på latin og der står en masse om dens pasning på nettet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 6. marts 2024 kl. 16.40

Jeg har lidt svært ved at se om der er noget galt med denne plante , den burde stå med blomster lige nu , stil den tørt og køligt i og så lyst som muligt , i de næste 2mdr , den er nærmest umuligt at slå ihjeld . held og lykke med den............

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 10. marts 2024 kl. 13.57

Mine trives både i fuld sol i sydvendt vindue men endnu bedre i nordvendte vinduer uden sol.
Prøv evt. at flytte dem til en plads uden direkte sol et stykke tid.
De er utrolig lette at formere. De gror som bare pokker, hvis jeg klipper grene af og potter dem.

Nyt svar til emnet »Paradistræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Paradistræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider