Forum

Ny kategori: Vindueskarmen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 1. februar 2011 kl. 15.43

Der er flere af brugerne her på Havenyt.dk, som har fremsat forslag om en ny kategori om dyrkning i vindueskamen. En god ide, som har vundet gehør hos redaktionen.

Kategorien er nu oprettet og klar til brug. Her kan vi fremover diskutere al slags dyrkning indenfor - lige fra forkultivering af planter til haven og til huset potteplanter og potter med krydderurter.

De indendørs potteplanter er ellers udenfor det område, som vi beskæftiger os med på Havenyt.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 2. februar 2011 kl. 10.29

Det lyder dejligt.

Tak skal i have.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maiken Jensen, 3. februar 2011 kl. 10.24

Dejlig med en vindueskarm-kategori.
Her er hvad jeg bruger min vindueskarm til :o)

Jeg tager en plastik-æggebakke og klipper låget samt en eller flere af de høje "toppe" i æggebakken af.
Herefter laver jeg 2 huller med et tykt søm i hver af æggerummene. Æggebakke bunden stiller jeg oven i låget, kommer jord og frø i rummene, hælder vand i og sætter det i en klar plastikpose i vindueskarmen.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 4. februar 2011 kl. 11.00

Det lyder skønt, da der jo da alle tider er muligheder ved dyrkning i karmen. Selv regner jeg da ogsaa med at komme med nogle fine bidrag til nu ogsaa denne spændende kategori. Tak skal I have!

Mvh Eivin (^_^)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Leif Hansen, 21. februar 2011 kl. 10.03

Jeg ved ikke rigtigt i hvilken rubrik hører hjemme, så jeg prøver her: Jeg har købt en kaffe blomst/plante. En kraftig grøn plante med røde bær nedenom i teglpotte. Nuvi leg gern vide er det en stueplante eller en udeplante og hvordan plejes den ang. vanding og gøding samt placering i sollys. Håber der er nogen der kan hjælpe lidt på vej.

Nyt svar til emnet »Ny kategori: Vindueskarmen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Ny kategori: Vindueskarmen

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider