Forum

Tomater i lejlighed

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 22. marts 2011 kl. 11.27

Jeg er netop begyndt på et projekt med at dyrke tomater inde i vores lejlighed. Vi bor midt i Århus og har hverken have eller drivhus, men derfor vil vi gerne have velsmagende tomater alligevel!

Jeg har læst artiklerne herinde og andre steder om tomatdyrkning, og de første cherrytomatfrø kom i jorden i går. De står i et par kasser med plastfolie over med huller i henne ved siden af en lun radiator.

Planen er, at når der kommer nogle små planter, så bliver et par stykker plantet om i større potter, og når de er vokset 10-15 cm, så kommer de over i deres store potter som skal stå i et vestvendt vindue. Jeg har købt et LED grow light på Amazon for at kompensere for manglende lys. Jeg er ikke klar over om det er nødvendigt, men eftersom jeg er gearfreak, så elsker jeg at købe ting til mine hobbies!

Nå, men mit spørgsmål er, hvad jeg skal være opmærksom på når jeg dyrker inde i min lejlighed. Jeg regner med at planten max skal være 1 meter høj, for ellers kan de ikke rigtig være i vinduet, og så må jeg finde et andet sted til dem. Kan det lade sig gøre?
Er det andet jeg skal tænke på?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 22. marts 2011 kl. 21.17

Når der kommer blomster, så husk at ryste planterne list, så du sikrer en god bestøvning.

Er det dværgsorter du har sået, eller er det almindelige? Dværgsorterne er meget nemmere at styre indendørs.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 22. marts 2011 kl. 21.20

Hej Jens
Jeg tror det er almindelige - jeg købte et brev oppe i Løvbjerg, men kan ikke huske sorten. Det er en af erfaringerne til næste gang!

Tak for tippet om at ryste blomsterne. ;)

Nyt svar til emnet »Tomater i lejlighed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Tomater i lejlighed

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider