Forum

Hjælp til at fastslå denne stuebirks art

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Camilla Krogh, 3. juni 2011 kl. 23.12

Hej
Er der nogen der ved hvad det er for en slags stuebirk jeg har?

Historie
Da jeg fik den var det en lille potteplante der var snoet rundt om en bøjle, på samme måde som man ser det med egeføj.
Jeg snoede dens spinkle grene af bøjlen og satte en blomster pind i, og i dag et par år efter er den så stor som vist på billedet.

Om træet
Det specielle ved den er, at bladene er krumme og glatte. Den taber stort set aldrig sine blade, og stammen er præcis ligesom de ser ud på de fleste andre stuebirker.

Men hvad er det for en jeg har og er den sjælden? - jeg har aldrig set en magen til.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. juni 2011 kl. 23.48

Kan det være denne her ? www.svend-nielsen.dk/?Ficus:Boucl%E9

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Krogh, 3. juni 2011 kl. 23.53

Ja - jeg er helt sikker på det er den tak for hjælpen :)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Krogh, 4. juni 2011 kl. 0.13

Jeg ved nu at det er en Ficus Bouclé stuebirk, men er der nogen der ved om den er allergifremkaldende eller giftig? -har en lille søn på 1 år og 3 mdr. og har netop læst denne artikel:

ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article58043.ece

Derfor var tanken om den overhovedet bør være i vores hjem. Håber I kan hjælpe mig.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Hansen, 23. juni 2011 kl. 23.07

Den plante du har hedder Ficus benjamine 'Boucle' og er derfor en normal stuebirk, af sorten 'Boucle'. Stuebirk er som sagt kendt for at kunne give eksem. Mange andre stueplanter er også giftige f.eks. efeu og pengetræ

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla Krogh, 23. juni 2011 kl. 23.18

Tak for dit svar :)

Nyt svar til emnet »Hjælp til at fastslå denne stuebirks art«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hjælp til at fastslå denne stuebirks art

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider