Forum

Orkide – søger de mod lyset?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bonnie Haagensen, 1. september 2011 kl. 20.41

Hej,
Som i kan se på billedet her har jeg en orkide der er ved at skyde. Jeg undrer mig bare over måden den gør det på.
Kan det passe at de nye skud søger mod lyset som det ligner?

Der er vel ikke nogen måde at få det til at se lidt mere harmonisk ud nu? Det ser jo ikke så pænt ud med 4-5 direkte vandrette grene. :-)

Tak
mvh
Bonnie

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bonnie Haagensen, 1. september 2011 kl. 20.42

Hov, så glemte lige lidt også at høre om hvad man gør ved de mega lange rødder der vokser uden for "potten". De er efterhånden så lange at de ikke er til at putte ned til de andre.
Hvad gør man med dem?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 1. september 2011 kl. 23.33

Hej Bonnie din orkide har vel stået ret mørkt, jeg kan ikke se hvilke blade den har, da nogle får lange blomsterstængler, men den mest anvendte indendøre er vel nok Phalaenopsis,
når den er afblomstret skal stilken skæres tilbage til over andet led (ca. 15-20 cm.) hvor den så bryder igen med en blomsterstilk. Orkideer vokser normalt højt oppe i træerne, og får der meget lys men dog skygge, og samtidig er der høj luftfugtighed, det savner de i en stue med forholdsvis tør luft,
derfor sender de luftrødder ud for at finde fugt, vore står i altankasser med 2-3 cm ral (små sten) i bunden hvor der altid er vand, men planterne står tørt, men knæk ikke "rødderne"
Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Orkide – søger de mod lyset?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Orkide – søger de mod lyset?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider