Forum

»Brændeovnsstuen«

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Chris Helene Lundberg, 6. september 2011 kl. 18.18

hvilke stueplanter egner sig til brændeovnsstue med til tider høje temperaturer - vindueskarme både mod nord og syd!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 6. september 2011 kl. 21.02

Hejsa.
Tjaa...hvad angår stueplanter med blomster ...har jeg ingen ideer.
Men efeu på evt, bøjle er altid pænt....
Vi har 2 der har stået i vinduerne i 3 år nu...og MED brændeovn....vi har 2 små stuer.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 7. september 2011 kl. 7.37

Hej Chris Helene Lundberg Hecht

Perlargonier (marts - oktober) i sydvinduer og flamingoblomst i nordvinduer (hele året) er en langtidsholdbar kombination, som ikke er særligt risikabel, hvis der skulle ske udtørring en kort periode i ferietiden.
De har helt forskellige prioriteter med hensyn til vandingshyppighed og vækstmedium - og vand & de kvitterer for god pleje med overdådig blomstring og god bladfylde over lang tid.
De tåler begge temperatursvingninger, men ikke frost.

Pelargonier er ikke vanskelige at overvintre - uanset om du vælger at skære planterne tilbage i november og sætte dem et køligt sted uden / næsten uden vanding frem til marts eller du vælger at sætte gang i stiklingeformering i begyndelsen af efteråret og overvintre de små planter.

Har du have kan du forberede vinterperioden i sydvinduet ved at sætte vintergækker, perlehyacinter, vibeæg eller dvægiris i potter nu, lade dem stå ude indtil december / januar og så hente foråret ind i vindueskarmenkarmen lidt før tid :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. september 2011 kl. 8.06

Jeg har et par Pedilanthus/zigzagplanter, samt en del forskellige Euphorbiaer bl.a E.Mili/Krstitornekrone, E.Viguieri, m.m de kan alle tåle varme, jeg har også mølplanter/Plectranthus af forskellige art i vinduerne

Nyt svar til emnet »»Brændeovnsstuen««

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > »Brændeovnsstuen«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider