Forum

Filippinsk plante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Caroline Andersen, 7. oktober 2011 kl. 16.41

hej allesammen
jeg har et brændende ønske om at finde ud af hvilken plante det er som er på billedet.
jeg fik den af en som kom fra filippinerne, og hun sagde at den blev kaldt for en slangeplante, men har ikke kunnet finde noget om den på nettet. spurgte også hos en planteforretning, men de vidste det heller ikke.

den vokser på denne måde: den består af en enkelt knold som ligger i jorden i potten. den overvintrer i mørke med et viskestykke over. på et tidspunkt i foråret begynder den at komme op, og den står rigtig flot som på billedet her i et par mdr. derefter visner den, og man sætter den så tilbage i mørket. den kommer ikke med nogen blomster eller noget. nogen gange kommer der små vandråber helt ude på spidsen af bladene. den skal stå i fuld sol.

håber der er nogen der kan hjælpe.

mvh.
caroline andersen

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. oktober 2011 kl. 16.55

Hej Caroline, den er ret alm. her i landet mange har den, selv har jeg flere af dem, du kan se lidt om den her. den kaldes leopardstilk på dansk
www.albinusfro.dk/shop/leopardstilk-knold-kaempe-533p.html

MVH Lis

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Caroline Andersen, 7. oktober 2011 kl. 17.07

hej lis

du har simpelthen reddet min dag. det skal du have tusind tusind tak for. min familie og mig har prøvet at finde ud af hvad den hed i ja det må være omkring 9 år, så mange tusind tak:-)

mvh. caroline

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. oktober 2011 kl. 17.45

Hej Caroline det er jeg da glad for at jeg har, det var længe i har ledt efter navnet
MVH Lis

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin K., 11. januar 2012 kl. 15.05

Den kaldes også Konjak plante, og bruges til at fremstille slankepiller. Tror dog ikke, man selv skal forsøge med fremstilling, for den er også giftig. Normalt bliver den ca 7 år gl., for den dør efter blomstring, men man kan dele løget, så man hele tiden har nyt på vej.

Nyt svar til emnet »Filippinsk plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Filippinsk plante

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider