Forum

Hvem kender denne her?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise Helms, 12. oktober 2011 kl. 16.38

Jeg fandt med stort besvær et foto på nettet, for den jeg har blomstrer ikke mere. Jeg aner ikke hvad det er for en, eller hvordan jeg skal passe den for at få den i blomst igen.

Billede slettet af administrator onsdag, 2. november 2011 kl. 12.35.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 12. oktober 2011 kl. 17.31

Det er en Rosendrue, det botaniske navn er Medinilla magnifica, den er utrolig flot.
Du skal holde jorden konstant fugtig, men ikke gennemblødt, den vil også gerne have høj luftfugtighed, du kan give den et brusebad engang imellem. Du skal vande med kalkfrit vand, med gødningsopløsning, ca hver 14 dag i sommerhalvåret. Resten af året skal du ikke gøde, om vinteren skal den stå ved 15-17 grader, om sommeren skal den stå ved ca 20 grader, du kan plante den om om foråret.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise Helms, 12. oktober 2011 kl. 21.16

Mange tak for hjælpen :o)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eduardo Monza, 24. oktober 2011 kl. 16.13

Wow den har jeg aldrig set før. Den er meget betagende :) Er den i andre farver?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 25. oktober 2011 kl. 9.57

Jeg fik sådan en i indflyttergave i februar i år og den har blomstret lystigt og gør det fortsat. Den vokser en del og hurtigt, jeg må indrømme at jeg ikke har givet hverken gødning eller kalkfrit vand.

Jeg har set dem i PlantOrama et par gange i et par forskellige farver.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 2. november 2011 kl. 12.49

Hej Lise Helms - og andre

Jeg har desværre været nødt til at slette det smukke billede af rosendrue, som du havde lagt ind sammen med dit spørgsmål. Jeg kan se, at det ikke er dit billede. Du havde hentet det på en professionel side, hvor man betaler for billeder. Der var oven i købet »vandmærker« på det for at beskytte det mod ulovlig brug.

Man overtræder loven om copyright, hvis man offentliggør billeder, som man ikke selv har taget, eller ikke har tilladelse til at bruge til formålet. Det kan vi ikke tillade her på Havenyt.dk. Det kan i værste fald være årsag til at vores server bliver lukket ned og Havenyt ikke vises, da det er en overtrædelse af vores aftale med hostingfirmaet.

Billedet kan du godt vise til andre ved at lave et link ind til den hjemmeside, hvor det ligger. Det er helt lovligt.

eu.fotolia.com/id/31358936

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

Nyt svar til emnet »Hvem kender denne her?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvem kender denne her?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider