Smitter fugleinfluenza gennem berøring med æg?

Jeg har høns, men er blevet betænkelig med hensyn til fugleinfluinza. Kan det smitte når jeg rører ægene.

Ved man overhoved noget om dette?

Med venlig hilsen
Vinnie Arnholtz, oktober 2005

Svar

Der er endnu ikke konstateret fugleinfluenza i Danmark, men efterhånden rykker den jo tættere på, så det er naturligt, at vi begynder at stille os sådanne spørgsmål.

Her på Havenyt.dk har vi ikke ekspertviden på dette område. Vi kan kun henvise dig til artikler på Statens Seruminstituts hjemmeside om fugleinfluenza og æg

Finder du ikke et tilfredsstillende svar her, så kan du kontakte Statens Seruminstitut på serum@ssi.dk.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Rosenbud

Tilbehør til din høne,

Vildtremisen.dk

Bedre levested for vildt, fugle,insekter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Dyr i haven > Smitter fugleinfluenza gennem berøring med æg?