Hvad kan vi gøde den smukke rhododendronbusk med?

Vi er en lille familie, der er flyttet ind i en super lækker have med en meget smuk rododendronbusk, men vores penge går jo desværre kun til lånet. Så jeg ville høre, om der ikke er noget, man kan genbruge fra hverdagens husholdning i stedet for at købe den dyre specialgødning?

Med venlig hilsen
Diana Due Stender, maj 2010

Svar

Tillykke med haven og planten. Det er med fornøjelse, at jeg kan hjælpe med følgende svar. Rhododendron (og andre surbundsplanter) har et meget fint rodnet, som ikke tåler kraftig gødskning. Derfor er der al mulig grund til ikke at gøde planten. I stedet kan man lave en blanding af lige mængder sand, fyrrenåle og sphagnum. Det giver lige netop en rette jord og en langsomt virkende gødning (fyrrenålene).

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ormeposten

Gavnlige mikroorganismer

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Gødning > Hvad kan vi gøde den smukke rhododendronbusk med?