Er engletrompet giftig?

Er engletrompet, Brugmansia, giftig?

Med venlig hilsen
Steen Østbjerg, juni 2004

Svar

Kære Sten Østbjerg

Lige som de fleste havestauder, så er også engletrompeten giftig for både mennesker og dyr, men indtil nu har jeg ikke hørt om forgiftningstilfælde opstået ved et rent uheld. Det er sådan, at både blade og blomster virker frastødende på lugte- og smagssansen.

Noget ved engletrompeten, som derimod virker tiltrækkende på både mennesker og dyr er den søde blomsterduft. Her på stedet har vi to hunde og fire katte og der hænder, at vi sommetider ser dem strække hals efter de store trompeter, for bedre at nyde den herlige duft.

Med venlig hilsen
Tonny Surrow-Hansen
Brugmansia Danmark

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Er engletrompet giftig?